Tänään aamupäivällä meidän pihamaallamme Niiralassa näyttäytyi sinirinta.
Yritin ottaa siitä valokuvaakin, mutta valitettavasti varsin huonolla menestyksellä.
Tämä helposti tunnistettava pieni siivekäs on pohjoisen Lapin pesimälintu, siellä mekin olemme niitä joskus retkillämme nähneet mutta emme vielä koskaan aiemmin näillä kotikulmilla.
Telle
Täällä Patsolassa näin aamulla pyypariskunnan ruokailemassa
akkunan alla. Enpä ole aiemmin sattunut näin läheltä näkemään.
Pyystä tuli mieleen montakin sanontaa:
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
Pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä.
Pyy pyrähti, maa tärähti.
Ei oo pyystä kahen jakkoo….
Lapilahden linnut lauloivat aikoinaan:
Nuppi nuppi lipputangon nuppi
isoisän päähän putosi,
nuppi nuppi lipputangon nuppi
juhlatunnelman pilasi.
Ainakin kaksi kertaa viikon sisälle on juhlatunnelman pilannut seikka,
että Värtsilän entisen kunnantalon pihapiirin lipputangosta kuin
myös kirkon lipputangosta on kadonnyt nyörit.
Lippua ei siis saatu salkoon niin toukosiunaus kuin kaatuneiden
muistopäivänäkään.
Tietääkö joku asiasta tarkemmin?
Tuula
Eipä ole kukaan ilmoittanut tietävänsä. Onko tarina kuitenkin tosi?
Matti Jaatinen
Ei tietoa tarkemmin mutta tarina on totta.
Jussi Raerinne
Tituleerasin laatimassani Kaatuneiden muistopäivän viettoa koskevassa jutussa tämän mainitun tihutyön tekijää Isänmaan viholliseksi.
Käyttämälleni kärkevälle ilmaisulle on omat perusteensa:
En toki voi ainakaan vielä todistaa mitään, mutta olen silti mielessäni varma että kyseessä ei suinkaan ole kenenkään teini-ikäisen kaverin äkillinen päähänpisto vaan asialla on ollut ihan aikuinen ihminen.
Valitettavasti tunnen itsekin erään tällaisen henkilön, joka on vuosien varrella käyttänyt Suomen lipusta ja sen käytöstä erittäin rumaa ja häpäisevää kieltä. Vapaassa maassa on (liian) helppo mellastaa kun ei ole ns. mitään pelkoa oman pään putoamisesta.
Teot vaikuttavat suunnitelmallisilta; toukokuussa on useita virallisia/vakiintuneita liputuspäiviä ja lisäksi vielä myös muita kevätkesän juhlia jolloin mielellään nostetaan siniristilippu salkoon.
Toukosiunauksen sekä Kaatuneiden muistopäivän kohdalla on vahvasti esillä paitsi isänmaallinen ja maanpuolustuksellinen teema niin myöskin kristillinen ulottuvuus. Liputuksen torpedoiminen julkisilla paikoilla on sinänsä siis helppo keino hyökätä koti-uskonto-isänmaa ajattelua vastaan.
Niin taikka näin, luulen että nyt tämä töhöstelijä nauttii näidenkin kirjoitusten myötä saamastaan julkisuudesta mutta kuitenkin toivon hänelle henkilökohtaisesti pahaa oloa ja unettomia öitä siihen saakka kunnes on ns. rotia tulla reilusti esiin ja tunnustaa tekosensa.
esa a. luukkainen
Sosiaali- ja terveydenhuollon säästöt ovat tunnetusti aiheuttaneet negatiivisia vaikutuksia elämän eri osa-alueille. Olisiko tässäkin kyse jostakin hallitsemattomasta sairauspoissaolosta, johon etävastaanotto ei ole ratkaisu?
Hemppa Turunen
Ilkivaltaa joka tapauksessa. Pitäisi vain tietää ilkivallan tekijä, että pääsisi saatille ja saattaa ihan edesvastuuseen. Ilkivallan lisäksi siinähän on kyse myös varkaudesta, lienee tarvinnut narua tositarkoitukseen. Pidetään silmät auki jos näkyisi jossain riippukiikunnan harrastajaa roikkumassa narun jatkona.
Tänään aamupäivällä meidän pihamaallamme Niiralassa näyttäytyi sinirinta.
Yritin ottaa siitä valokuvaakin, mutta valitettavasti varsin huonolla menestyksellä.
Tämä helposti tunnistettava pieni siivekäs on pohjoisen Lapin pesimälintu, siellä mekin olemme niitä joskus retkillämme nähneet mutta emme vielä koskaan aiemmin näillä kotikulmilla.
Täällä Patsolassa näin aamulla pyypariskunnan ruokailemassa
akkunan alla. Enpä ole aiemmin sattunut näin läheltä näkemään.
Pyystä tuli mieleen montakin sanontaa:
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
Pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä.
Pyy pyrähti, maa tärähti.
Ei oo pyystä kahen jakkoo….
Selvä pyy!
Pyysin pyyni pyytämättä pyydyksellä pyytäen.
Pyyni pyyhki pyylevä pyykkäri pyyhkeellään.
Pyydän pyy-pyyntöni Pyynikiltä pyyteettömästi pyyhältäen.
Lapilahden linnut lauloivat aikoinaan:
Nuppi nuppi lipputangon nuppi
isoisän päähän putosi,
nuppi nuppi lipputangon nuppi
juhlatunnelman pilasi.
Ainakin kaksi kertaa viikon sisälle on juhlatunnelman pilannut seikka,
että Värtsilän entisen kunnantalon pihapiirin lipputangosta kuin
myös kirkon lipputangosta on kadonnyt nyörit.
Lippua ei siis saatu salkoon niin toukosiunaus kuin kaatuneiden
muistopäivänäkään.
Tietääkö joku asiasta tarkemmin?
Eipä ole kukaan ilmoittanut tietävänsä. Onko tarina kuitenkin tosi?
Ei tietoa tarkemmin mutta tarina on totta.
Tituleerasin laatimassani Kaatuneiden muistopäivän viettoa koskevassa jutussa tämän mainitun tihutyön tekijää Isänmaan viholliseksi.
Käyttämälleni kärkevälle ilmaisulle on omat perusteensa:
En toki voi ainakaan vielä todistaa mitään, mutta olen silti mielessäni varma että kyseessä ei suinkaan ole kenenkään teini-ikäisen kaverin äkillinen päähänpisto vaan asialla on ollut ihan aikuinen ihminen.
Valitettavasti tunnen itsekin erään tällaisen henkilön, joka on vuosien varrella käyttänyt Suomen lipusta ja sen käytöstä erittäin rumaa ja häpäisevää kieltä. Vapaassa maassa on (liian) helppo mellastaa kun ei ole ns. mitään pelkoa oman pään putoamisesta.
Teot vaikuttavat suunnitelmallisilta; toukokuussa on useita virallisia/vakiintuneita liputuspäiviä ja lisäksi vielä myös muita kevätkesän juhlia jolloin mielellään nostetaan siniristilippu salkoon.
Toukosiunauksen sekä Kaatuneiden muistopäivän kohdalla on vahvasti esillä paitsi isänmaallinen ja maanpuolustuksellinen teema niin myöskin kristillinen ulottuvuus. Liputuksen torpedoiminen julkisilla paikoilla on sinänsä siis helppo keino hyökätä koti-uskonto-isänmaa ajattelua vastaan.
Niin taikka näin, luulen että nyt tämä töhöstelijä nauttii näidenkin kirjoitusten myötä saamastaan julkisuudesta mutta kuitenkin toivon hänelle henkilökohtaisesti pahaa oloa ja unettomia öitä siihen saakka kunnes on ns. rotia tulla reilusti esiin ja tunnustaa tekosensa.
Sosiaali- ja terveydenhuollon säästöt ovat tunnetusti aiheuttaneet negatiivisia vaikutuksia elämän eri osa-alueille. Olisiko tässäkin kyse jostakin hallitsemattomasta sairauspoissaolosta, johon etävastaanotto ei ole ratkaisu?
Ilkivaltaa joka tapauksessa. Pitäisi vain tietää ilkivallan tekijä, että pääsisi saatille ja saattaa ihan edesvastuuseen. Ilkivallan lisäksi siinähän on kyse myös varkaudesta, lienee tarvinnut narua tositarkoitukseen. Pidetään silmät auki jos näkyisi jossain riippukiikunnan harrastajaa roikkumassa narun jatkona.