Kaustan mummin tunnelmakuvien innoittamana muistelen tämän syksyistä
veneitten kääntöä Viinijärven mökillä. Oli ihme öisen taivahan ja auringonlaskukin.
Näillä pärjää pitkälle ja toivoa sopii, että oi kun uusi kesä taas joutuisi.
t. Kakunvaaralta Olarinmäelle



Tunnelmallisia kuvia.
Vietin monia lapsuudenkesiä Viinijärven
suunnassa, mummolaani oli seitsemän
kilometriä kylän keskustasta. Muutaman
kerran kävimme pyörällä uintiretkellä Viinijärven
hiekkarannalla.
.
Enää en ole veneiden parissa, mutta joskus hyvin paljonkin
ajettiin isäukon avoveneellä Pyhäselän yli noin 20 km Pirttisaar
een Österholmien huvilalle Myöskin joki on pitänyt meitä kalassa
Oma soutuvene on tuossa pihassa jo kumollaan. Tyttäremme Kirsti halusi kovasti muistelemaan Jänisjoelle – niinpä he kävivät miehensä ja kahden koiransa kanssa ajelemassa ”hiljaisella moottorilla”
Joskus muinoin olimme kyllästyneitä äänekkäisiin moottoreihin –
nimen omaan joella.
Terveiset kaikille kalasatajille. Mirjasisko
Ihania kuvauksia tai valokuvia
Itse olen nauttinut linnuista kovasti, jotka ovat tulleet pihaamme katsomaan vieläkö mummo ja ukko ovat kävelykunnossa – no vielä –
tulukeepa vaikka kahtommaan. Mirjasisko
Asuessani Outokummussa kävimme usein kalassa Viinijäevellä .
Oli ihanat rannat ja kaloja tuli myös .
Siitä on jo aikaa kulunut vuonna 1948.
Mummoni on haudattuna Viinijärven hautausmaalle .
Kävimme siellä joku vuosi sitten .