Veneitä kääntämässä

 

Kaustan mummin tunnelmakuvien innoittamana muistelen tämän syksyistä
veneitten kääntöä Viinijärven mökillä. Oli ihme öisen taivahan ja auringonlaskukin.
Näillä pärjää pitkälle ja toivoa sopii, että oi kun uusi kesä taas joutuisi.

t. Kakunvaaralta Olarinmäelle

4 ajatusta aiheesta “Veneitä kääntämässä”

  1. Tunnelmallisia kuvia.
    Vietin monia lapsuudenkesiä Viinijärven
    suunnassa, mummolaani oli seitsemän
    kilometriä kylän keskustasta. Muutaman
    kerran kävimme pyörällä uintiretkellä Viinijärven
    hiekkarannalla.
    .

  2. Enää en ole veneiden parissa, mutta joskus hyvin paljonkin
    ajettiin isäukon avoveneellä Pyhäselän yli noin 20 km Pirttisaar
    een Österholmien huvilalle Myöskin joki on pitänyt meitä kalassa
    Oma soutuvene on tuossa pihassa jo kumollaan. Tyttäremme Kirsti halusi kovasti muistelemaan Jänisjoelle – niinpä he kävivät miehensä ja kahden koiransa kanssa ajelemassa ”hiljaisella moottorilla”
    Joskus muinoin olimme kyllästyneitä äänekkäisiin moottoreihin –
    nimen omaan joella.
    Terveiset kaikille kalasatajille. Mirjasisko

  3. Ihania kuvauksia tai valokuvia
    Itse olen nauttinut linnuista kovasti, jotka ovat tulleet pihaamme katsomaan vieläkö mummo ja ukko ovat kävelykunnossa – no vielä –
    tulukeepa vaikka kahtommaan. Mirjasisko

  4. Asuessani Outokummussa kävimme usein kalassa Viinijäevellä .
    Oli ihanat rannat ja kaloja tuli myös .
    Siitä on jo aikaa kulunut vuonna 1948.
    Mummoni on haudattuna Viinijärven hautausmaalle .
    Kävimme siellä joku vuosi sitten .

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top